Rotterdam100 Case Competition

De Rotterdam100 is een competitie die young professionals en bedrijven samenbrengt om na te denken over uitdagingen van de Next Economy. Vorige week werd ik uitgekozen als één van de 100 studenten die mag deelnemen!

The Internet of Things, big data, blockchain en circulaire economie: Slechts een paar wereldwijde veranderingen die een enorme impact hebben op hoe onze samenleving werkt. Bedrijven moeten zich leren aanpassen aan de Next Economy, en dat levert zowel uitdagingen als nieuwe kansen op. Wat je als bedrijf ook doet, je moet wel mee veranderen. Daarom is deze competitie opgezet.

Het selectieproces voor deze competitie begon met een screening van 100,000 studenten, waarvan er 250 werden genomineerd als kandidaat. Vorige week was ik aanwezig op de Matchmaking Day. Hier kregen we een pitch training, mochten we onszelf pitchen, en kregen we de mogelijkheid kennis te maken met de deelnemende bedrijven. Aan het eind van de dag ontving ik het goede nieuws: Ik ben onderdeel van de Rotterdam100! Ik ben geselecteerd voor het team van de ABN AMRO. Eind mei doe ik met mijn team mee aan de 24 Hour Creation Battle, super spannend! Ik vind het een hele eer om geselecteerd te zijn, en heb veel zin in de volgende ronde!

Waarom zou je meedoen met een case competition als dit? Ik ben van mening dat je als student best in een luxe-positie zit om in aanraking te komen met interessante bedrijven, uitdagingen en andere studenten. Er wordt voor studenten zo veel georganiseerd! In de jaren dat je studeert, is het waardevol om daar optimaal gebruik van te maken. Studeren gaat om meer dan alleen wat je doet in de collegezalen. Juist de vertaalslag van theorie naar real-life situaties is enorm waardevol, maar dat moet je wel zelf opzoeken. Daarom zou ik zeggen: Doe vooral een keer mee, aan de Rotterdam100 volgend jaar of iets vergelijkbaars. Get yourself out there.

De foto’s zijn gemaakt tijdens de Matchmaking Day door Michelle Muus Fotografie.

Delen:

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.